הסכם גג ראשון במגזר החרדי

במהלך ביקור שערך שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בחמישי בערב בעיר אלעד, הודיע השר כי הוחלט בממשלה לחתום על הסכם ג עם העיר החרדית. הסכם זה צפוי להכפיל את אוכלוסיית אלעד. 

 

בחמישי האחרון ביקר השר השיכון והבינוי, יואב גלנט בעיר אלעד. במהלך הביקור בישר השר לראש העיר, מר ישראל פרוש, כי הוחלט בממשלה על חתימת הסכם גג לבנייה של 12,500 יח"ד בעיר אלעד. ההסכם צפוי להיחתם בקרוב. 

 

"הסכם הגג באלעד יהיה פריצת דרך משמעותית בעיר ובמגזר החרדי בכלל" - השר גלנט.  צילום: אלי סגל

 

הסכם הגג שיחתם עם העיר אלעד מתווסף להסכמים הנוספים עליהם החליטו לאחרונה שר האוצר, משה כחלון והשר גלנט. ההסכם באלעד הוא ההסכם הראשון שנעשה בעיר חרדית,  והוא צפוי להכפיל ואף יותר את אוכלוסיית העיר, אשר מונה היום כ-45 אלף תושבים בלבד.

 

"הסכם הגג באלעד יהיה פריצת דרך משמעותית בעיר החרדית ובמגזר החרדי בכלל", אמר גלנט. "אני מבקש לברך את ישראל פרוש, ראש העיר, שמצעיד את אלעד קדימה, ומביא לתוצאות ביחד איתנו".

 

בשנה שחלפה העיר אלעד עברה כברת דרך משמעותית, בכל הקשור לתוכניות הבנייה בעיר. ראש העיר פנה לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, ונענה בחיוב להעביר לרשות העיר אלעד שטחים רבים משטחי האש השייכים לצה"ל ממזרח לישוב. בשטחים אלו צפויות להיבנות 12,500 יח"ד נוספות.

 

בנוסף להסכם הגג, החליטה ועדת הגבולות במשרד הפנים להקים אזור תעסוקה משותף למועצה האזורית - דרום השרון והעיר אלעד, עם כמיליון וחצי מ"ר של מסחר ותעסוקה, במיקום מצויין בין כביש 6 לכביש 444.

 

 

 

כמו כן, לפני כמה חודשים נחנך כביש הגישה הצפוני החדש בעיר, ששיחרר את החסם להקמת אזור תעסוקה ומסחר חדש, עם כ-150 אלף מ"ר בלב העיר. לדברי עיריית אלעד, היתרי בנייה לשטחים אלו יימסרו בחודשים הקרובים, ושיווק הקרקעות על ידי רמ"י, יחל בקרוב.

 

בעירייה מבקשים למשוך לאזור התעשייה החדש, חברות טכנולוגיה והיי טק מובילות, במטרה לספק תעסוקה לאלפי התושבים החדשים שצפויים להגיע לעיר. שיעור התעסוקה באלעד עומד על כ-75 אחוזים, ונחשב לגבוה בקרב המגזר החרדי.

 

"ב-20 השנים הקרובות, צריכה ישראל כמיליון דירות נוספות " אמר גלנט. "מתוך נתון זה, 20% צריך להיות מיועד לציבור החרדי. לצורך כך, ועל פי המלצות של חבריי בסיעות החרדיות, הקמנו את האגף לענייני חרדים, אשר מטרתו לתת מענה לציבור זה. יש צורך לפתור את בעיות הדיור הקשות במגזר החרדי וזאת באמצעות בנייה של ערים חרדיות כמו אלעד, ולדאוג להוספה משמעותית של יח"ד לחרדים בערים הטרוגניות". 

 

גלנט הפתיע וחשף במהלך ביקורו כי בקרוב תהיה פריצת דרך לגבי היישוב החרדי החדש, "רכסים". יישוב שתוכנית הבניין שלו היתה תקועה במשך 28 שנה. "הצלחנו להתגבר על הקשיים והמורכבויות של רכסים, תוך מספר חודשים, והתכנית צפויה לקבל תוקף בקרוב מאוד." אמר גלנט. 

 

ישראל פרוש, ראש העיר אלעד, בירך את השר גלנט: "זה שר של תכל'ס. הוא עושה ומזיז דברים - הוא לא רק מדבר".